Jonge doelgroepen bereiken is van groot belang voor de toekomst van de journalistiek. Maar hoe dan? Wat werkt en wat minder? Wat leren we van elkaar en wat kunnen wetenschappers ons vertellen?
De redactie vernieuwt deze pagina voortdurend, dus blijf ons volgen om niks te missen.
“Old journalism will be swept away and replaced by newer, younger, more diverse journalism that looks like my students.”
WhatZ Up
Shit You Should Care About: humor, nieuws en 3,4 miljoen fans
Spot TV biedt jong mediatalent uit Noord-Nederland een podium
Nieuwsmijder en student journalist: ‘Je hoeft niet per se alles op de seconde te weten om een goede journalist te zijn’
BNNVARA experimenteert met talkshow op Twitch: “Wat lul je nou?!”
De Meezitter brengt elke week constructieve verhalen in je mailbox
Nieuwsmedia moeten snel aan de bak met jongeren, waarschuwt het Commissariaat voor de Media
TalkZ: in gesprek met David en Gijs van De Marker
Media die zich niet richten op jongeren kunnen een hele generatie kwijtraken
3Vraagt laat zien wat jongeren bezighoudt: ‘Ga er niet vanuit dat je het zelf beter weet’
Gen, știri: journalistiek activisme als brug naar Roemeense jongeren
Constructive journalism
Constructive journalism is volgens veel mediadeskundigen een kansrijke vorm om jonge doelgroepen beter aan te spreken. Ook wij geloven dat oplossingsgerichte journalistiek een potentiële bijdrage kan leveren aan onze missie. We werken samen met het lectoraat Constructive Journalism van Hogeschool Windesheim in Zwolle aan praktijkgerichte toepassingen voor journalisten en we delen kennis en inzichten. Doe je mee?