Jonge doelgroepen bereiken is van groot belang voor de toekomst van de journalistiek. Maar hoe dan? Wat werkt en wat minder? Wat leren we van elkaar en wat kunnen wetenschappers ons vertellen?
De redactie vernieuwt deze pagina voortdurend, dus blijf ons volgen om niks te missen.
“Old journalism will be swept away and replaced by newer, younger, more diverse journalism that looks like my students.”

WhatZ Up
WADADA strijdt voor nieuws voor jongere generaties wereldwijd
Mariska Kleemans zoekt als hoogleraar ‘Youth, News and Education’ meer verbinding met praktijk
Recht op TikTok en Insta: de Rechtspraak Reporters
Huub Nelis versterkt bestuur van #UseTheNews Nederland
European Journalism Centre (EJC) en #UseTheNews Nederland sluiten partnerschap
Joëlle Swart: focus vooral op hoe jongeren wél met nieuws om zouden moeten gaan
Meet the NewsZees!
BNNVARA wil met De Marker jongeren aan het denken zetten
Promovenda: ook jongere kinderen zijn al veel met nieuws bezig
Jongeren ontmaskeren fake news in escaperoom RDxperience
Constructive journalism
Constructive journalism is volgens veel mediadeskundigen een kansrijke vorm om jonge doelgroepen beter aan te spreken. Ook wij geloven dat oplossingsgerichte journalistiek een potentiële bijdrage kan leveren aan onze missie. We werken samen met het lectoraat Constructive Journalism van Hogeschool Windesheim in Zwolle aan praktijkgerichte toepassingen voor journalisten en we delen kennis en inzichten. Doe je mee?