Jonge doelgroepen bereiken is van groot belang voor de toekomst van de journalistiek. Maar hoe dan? Wat werkt en wat minder? Wat leren we van elkaar en wat kunnen wetenschappers ons vertellen?
De redactie vernieuwt deze pagina voortdurend, dus blijf ons volgen om niks te missen.
“Old journalism will be swept away and replaced by newer, younger, more diverse journalism that looks like my students.”
WhatZ Up
De Meezitter brengt elke week constructieve verhalen in je mailbox
Nieuwsmedia moeten snel aan de bak met jongeren, waarschuwt het Commissariaat voor de Media
TalkZ: in gesprek met David en Gijs van De Marker
Media die zich niet richten op jongeren kunnen een hele generatie kwijtraken
3Vraagt laat zien wat jongeren bezighoudt: ‘Ga er niet vanuit dat je het zelf beter weet’
Gen, știri: journalistiek activisme als brug naar Roemeense jongeren
Daphne (26) won met haar verslaggeving in conflictgebieden de Pioniers Tegel: “Ik heb veel geleerd door gewoon te doen”
Zet in je agenda! 25 juni om 15.00 uur: TalkZ met De Marker (BNNVARA)
Digital News Report 2024: Minder vertrouwen en nog meer sociale media onder jongeren
Meer goed nieuws, een goed idee volgens journaliste Amelie Marie Weber
Constructive journalism
Constructive journalism is volgens veel mediadeskundigen een kansrijke vorm om jonge doelgroepen beter aan te spreken. Ook wij geloven dat oplossingsgerichte journalistiek een potentiële bijdrage kan leveren aan onze missie. We werken samen met het lectoraat Constructive Journalism van Hogeschool Windesheim in Zwolle aan praktijkgerichte toepassingen voor journalisten en we delen kennis en inzichten. Doe je mee?