Vrije Vogels Media bereikt jongere doelgroep met eigenwijze journalistiek

Journalist Sven van der Meulen (26) is oprichter van Vrije Vogels Media. In de serie ‘true story’ duikt hij met een team van zes personen in de verhalen van onder anderen Jeffrey Dahmer, Willem Holleeder en Ridouan Taghi.

 

 

Met zijn eigen undercover-onderzoeken bracht Sven kindermisbruik aan het licht, dook hij in de wapenwereld en zorgde hij naar eigen zeggen regelmatig voor Kamervragen. Met ruim 84 duizend abonnees op YouTube weet het team van Vrije Vogels zijn doelgroep van 15-30 jarigen dan ook aardig te bereiken. Wat kunnen journalisten en jongeren van aanpak van de Vrije Vogels Media leren? Beluister het gesprek tussen onze redacteur Milou en Sven.

“Je loopt er altijd tegenaan dat een eindredacteur van veertig of vijftig jaar het niet snapt. Die snapt journalistiek wel, maar die snapt niet dat je met twee of drie mensen een heel goed journalistiek verhaal kan maken op YouTube.”

 

Beluister de #UseThe News Podcast met Milou Vollebregt over Vrije Vogels Media op Spotify.

 

Over de auteur

Deel deze pagina

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Interessant? Wil je meer weten of met #UseTheNews in contact komen? Of partner worden? Stuur een mailtje naar team@usethenews.nl.

Scroll naar boven